Język angielski jest podstawowym instrumentem porozumiewania się w dzisiejszym świecie, zwłaszcza na rynku szeroko pojętej gospodarki morskiej (maritime economy).

Prowadziliśmy ostatnio ciekawy proces z powództwa Krzysztofa Zaremby (prezesa stoczni remontowej MRS GRYFIA w Szczecinie) p-ko Rafałowi Zahorskiemu (pełnomocnikowi marszałka województwa zachodniopomorskiego ws. gospodarki morskiej).

Powód zażądał od pozwanego przeprosin za to, że w dwóch wpisach na swoim profilu w mediach społecznościowych zamieścił jakoby „nieprawdziwe i naruszające dobre imię i cześć powoda twierdzenia dotyczące jego braku znajomości języka angielskiego„.

Argumentów przeciwnych było sporo.

Nie wchodząc w szczegóły, możemy potwierdzić, że Sądy dwóch instancji podzieliły przedstawioną przez nas argumentację i pozew został prawomocnie oddalony.

A zapewne trochę wbrew intencjom powoda sprawa zrobiła się głośna i medialna…

Sprawę relacjonowała Gazeta Wyborcza m.in. w artykule: „Prezes stoczni „Gryfia” w Szczecinie przegrał proces o znajomość angielskiego. Miażdżące uzasadnienie sądu.

Dodatkowo temat trafił również do głównego wydania Faktów TVN w materiale red. M. Mazura: „Prezes stoczni Gryfia przegrał proces. Sąd uznał, że nie zna angielskiego tak dobrze, jak sądził

 

Z ramienia naszej kancelarii sprawą zajmowali się Patryk Zbroja i Tomasz Wiśniewski.

Patryk Zbroja

Patryk Zbroja

adwokat

Patryk Zbroja jest założycielem kancelarii Zbroja Adwokaci. Specjalizuje się w pomocy prawnej dla branży gospodarki morskiej i przemysłu jachtowego. Czytaj więcej

Potrzebujesz
wsparcia
w tym temacie?

Skorzystaj z naszego doświadczenia.
Skontaktuj się z nami.

Skontaktuj się

Pozostałe publikacje

Wody zaolejone a ekologia – obowiązki, odpowiedzialność i regulacje prawne.  

Publikacje / 12 czerwca 2025 / Jachting

Wody zaolejone a ekologia – obowiązki, odpowiedzialność i regulacje prawne.  

Hierarchia dokumentów w umowach portowych  

Publikacje / 5 czerwca 2025 / Gospodarka morska

Hierarchia dokumentów w umowach portowych  

UE i USA na kursie kolizyjnym: konsekwencje dla polskiego przemysłu jachtowego 

Publikacje / 29 maja 2025 / Jachting

UE i USA na kursie kolizyjnym: konsekwencje dla polskiego przemysłu jachtowego 

Zabezpieczenia w Kontraktach FIDIC dla inwestycji morskich  

Publikacje / 22 maja 2025 / Gospodarka morska

Zabezpieczenia w Kontraktach FIDIC dla inwestycji morskich  
Więcej publikacji