W 2023 roku właściciel przystani jachtowej nad jeziorem planował jej rozbudowę. Chciał zwiększyć pojemność i poprawić warunki cumowania. Do tego jednak potrzebował nowej umowy z Wodami Polskimi, w której miało być uwzględnione użytkowanie dodatkowych 8 200 m² gruntów pokrytych wodami. Wtedy właśnie zwrócił się do naszej kancelarii o pomoc w negocjacjach.

Właściciel złożył we wrześniu 2023 roku wniosek o zawarcie umowy z Wodami Polskimi, wskazując, że zamierza przeznaczyć grunty na rekreację i turystykę wodną. W październiku 2023 roku uzupełnił wniosek o szczegółowe informacje dotyczące planowanej budowy urządzeń wodnych do przewozów pasażerskich.

W listopadzie 2023 roku Wody Polskie zaproponowały stawkę 5,00 zł/m². Po analizie doszliśmy do wniosku, że biorąc pod uwagę rzeczywiste przeznaczenie gruntów, taka stawka była zbyt wysoka.

Rozpoczęliśmy negocjacje, wskazując na rozbieżności między proponowaną stawką a przeznaczeniem gruntów.

Jednak nowy rok przyniósł nowe stawki i w konsekwencji, w lutym 2024 roku Wody Polskie podniosły propozycję do 8,90 zł/m². W efekcie wymiany pism między Wodami Polskimi a kancelarią udało nam się początkowo wynegocjować, że stawka 8,90 zł/m² będzie obowiązywała tylko w sezonie, a poza nim pozostanie na proponowanym pierwotnie poziomie, tj. 5,00 zł/m2 poza sezonem.

Finalnie jednak doszliśmy do porozumienia i pozostało 5,00 zł/m2 przez cały rok. Klient zgodził się na tę stawkę, pod warunkiem, że uniknie dalszych podwyżek.

Nasze konsekwentne działania przyniosły pozytywny rezultat – ostatecznie Wody Polskie zgodziły się na stawkę 5,00 zł/m² przez cały rok (pomimo zwiększenia stawek). A to pozwoliło naszemu klientowi zrealizować plany rozbudowy przystani bez nadmiernego obciążenia finansowego.

Dzięki współpracy z naszą kancelarią i negocjacjom, w których braliśmy udział:

  • klient zaoszczędził znaczną kwotę, tj. ok. 31 tysięcy zł rocznie, unikając płacenia zawyżonej stawki;
  • przy zmieniającej się niebezpiecznie dla klienta stawce, zabezpieczyliśmy warunki umożliwiające dalszą rozbudowę przystani,
  • uniknęliśmy potencjalnych sporów prawnych, które mogłyby opóźnić projekt.

Szukanie prostych, szybkich i skutecznych rozwiązań to nasza specjalność.

Potrzebujesz
wsparcia
w tym temacie?

Skorzystaj z naszego doświadczenia.
Skontaktuj się z nami.

Skontaktuj się

Pozostałe publikacje

Jak znajomość branży MEW może pomóc w negocjacjach z klientem

Case studies / 16 czerwca 2024 / Offshore Wind

Jak znajomość branży MEW może pomóc w negocjacjach z klientem

Mobbing u pracodawcy, który nie przewidział, że i u niego taka sytuacja może się zdarzyć

Case studies / 25 maja 2024 / Gospodarka morska

Mobbing u pracodawcy, który nie przewidział, że i u niego taka sytuacja może się zdarzyć

Uważaj, co podpisujesz

Case studies / 12 maja 2024 / Jachting

Uważaj, co podpisujesz

Wyrejestrowanie jachtu – pełnomocnik zapadł się pod ziemię

Case studies / 1 maja 2024 / Jachting

Wyrejestrowanie jachtu – pełnomocnik zapadł się pod ziemię
Więcej publikacji