Prawo do merytorycznej krytyki – jak pomogliśmy klientowi uniknąć utraty dobrego imienia
Case studies /
12 lutego 2024 /
Gospodarka morska
W 2020 r. nasz klient, znawca i lubiany powszechnie komentator sektora gospodarki morskiej został pozwany przez dużą spółkę państwową za krytyczny wpis w mediach społecznościowych. Spółka, wobec której zarządu już od dłuższego czasu w branży i mediach pojawiały się zarzuty o niekompetencję, brak doświadczenia i niegospodarność, zarzucała mu pomówienie i domagała się wysokiego zadośćuczynienia.
Po szczegółowej analizie sprawy i zgromadzeniu obszernej dokumentacji, udało nam się zbudować solidną „linię obrony”. Wykazaliśmy, że krytyka zawarta we wpisie była uzasadniona i oparta na faktach. Zdołaliśmy także wykazać szereg nieprawidłowości w pozwie wniesionym przez spółkę.
Sąd pierwszej instancji uznał, że wpis naszego klienta nie był pomówieniem i niemal w 75% był zgodny z prawdą. Jednak zobowiązał jednocześnie klienta do częściowych przeprosin spółki stwierdzając, że przekroczył on ramy dozwolonej krytyki jedynie w części, w której napisał, że doki stoczni stoją puste. Odstąpił od nałożenia kary finansowej i uznając, że powodowa spółka przegrała proces w większej części, zasądził na rzecz naszego klienta koszty procesu.
Nie zadowoliliśmy się jednak takim wynikiem i złożyliśmy apelację, podkreślając przede wszystkim status spółki (która miała charakter publiczny i uczestniczyła w realizacji rządowej polityki) oraz prawo obywatela do merytorycznej jej krytyki.
Sąd drugiej instancji w pełni podzielił nasze stanowisko. Zmienił wyrok Sądu pierwszej instancji i oddalił w całości pozew spółki, obciążając ją pełnymi kosztami procesu.
Dzięki naszej pomocy:
- klient uniknął jakiejkolwiek odpowiedzialności prawnej za odważną publicystykę;
- z medialnej burzy wyszedł zwycięsko, potwierdzając prawdziwość swoich słów;
- zyskał jeszcze większe zaufanie opinii publicznej w branży, w której jest specjalistą.
Jeśli Twoje dobre imię zostało naruszone lub ktoś inny niesłusznie sądzi, że to Ty je naruszyłeś, nie zwlekaj i skontaktuj się z nami.
Pomożemy Ci odzyskać stracone zaufanie. Znamy się na tym i potrafimy prowadzić procesy sądowe.
Potrzebujesz
wsparcia
w tym temacie?
Skorzystaj z naszego doświadczenia.
Skontaktuj się z nami.
Osoby zaangażowane w projekt
Pozostałe publikacje

Jak znajomość branży MEW może pomóc w negocjacjach z klientem
Case studies / 16 czerwca 2024 / Offshore Wind

Mobbing u pracodawcy, który nie przewidział, że i u niego taka sytuacja może się zdarzyć
Case studies / 25 maja 2024 / Gospodarka morska

Wyrejestrowanie jachtu – pełnomocnik zapadł się pod ziemię
Case studies / 1 maja 2024 / Jachting