Zgłosił się do nas marynarz, który pływa na statku typu Standby Safety Vessel. Jest to jednostka, która może powodować wątpliwości interpretacyjne urzędu skarbowego, co do operowania w komunikacji międzynarodowej.
I w tym przypadku właśnie tak się stało.
Klient przedstawił nam sprawę dość późno, z punktu widzenia złożenia zeznania rocznego, bo pod koniec kwietnia 2024 r.
Po rzetelnej i sprawnej analizie dokumentów doszliśmy do wniosku, że musimy złożyć zeznanie roczne. Ale do tego konieczny będzie wniosek o ulgę abolicyjną na 2024 rok.
Ponieważ rodzaj statku był dla urzędu dyskusyjny poinformowaliśmy klienta, że do wniosku mogą być potrzebne dodatkowe dokumenty.
Dzięki szczegółowym informacjom od klienta, co do jego modelu zatrudnienia znaleźliśmy alternatywną podstawę do skorzystania przez niego z ulgi abolicyjnej. Uzupełnienie wniosku o naszą argumentację pozwoliło na uzyskanie pozytywnej dla klienta decyzji i to pomimo rozbieżności interpretacyjnych, co do rodzaju statku, na którym pracuje.
Dzięki naszej szybkiej reakcji klient:
- skutecznie rozliczył się z urzędem skarbowym;
- otrzymał pozytywną decyzję urzędu skarbowego;
- mógł skorzystać z ulgi abolicyjnej
i w konsekwencji zaoszczędził parę złotych.
Rozwiązywanie niejednoznacznych podatkowo sytuacji naszych klientów – marynarzy to nasza specjalność.
Opracował:
aplikant adwokacki Michał Wieczorek
Potrzebujesz
wsparcia
w tym temacie?
Skorzystaj z naszego doświadczenia.
Skontaktuj się z nami.
Pozostałe publikacje

Jak znajomość branży MEW może pomóc w negocjacjach z klientem
Case studies / 16 czerwca 2024 / Offshore Wind

Mobbing u pracodawcy, który nie przewidział, że i u niego taka sytuacja może się zdarzyć
Case studies / 25 maja 2024 / Gospodarka morska

Wyrejestrowanie jachtu – pełnomocnik zapadł się pod ziemię
Case studies / 1 maja 2024 / Jachting